Marocco

Ibland vet jag inte riktigt vad som flyger i mig, men i måndags kväll bokade jag en spontanresa till Marocco. Sol, bad och surf i en hel vecka. Oh yes, kunde inte komma lämpligare.

Fick förfrågan om jag ville följa med för en månad sedan men har sagt nej hela tiden och hittat diverse anledningar till att inte åka. "Måste spara pengar till resan i januari", "kan inte få ledigt från jobbet" och så vidare... Men i lördags efter jag vinkat hejdå till killarna fick jag bara en impuls och kände "varför inte bara leva livet när man kan!?". Jag vill inte sitta där i en gammal gungstol när jag är 80 år och ångra saker som jag INTE gjorde. Nu hade jag värsta erbjudandet att åka på en billig resa till ett spännande ställe och umgås med härliga människor - så varför tacka nej liksom? Man lever bara en gång.
 
På lördag flyger jag alltså till Agadir och cirka trettio minuter därifrån ligger en liten fiskeby vid havet som heter Taghazout. Där ska jag leva livet i en vecka och bara koppla bort verkligheten!
 
 

Kommentera här: