Hard work work

Tror vi behöver en big update här nu. Hänt väldigt mycket på endast en vecka här! I måndags var jag på jobbintervju för ett företag som heter eventpersonell och jag fick jobbet. Kommer jobba extra på konserter där jag kommer stå i baren/kiosken och sälja mat och öl. Jag kommer även få jobba lite som servitris nu inför jul då det kommer vara mycket julbord!
 
Jag har även tagit tag i träningen och mina matvanor. Börjat på ett gym som heter Elixia som är hur fräscht som helst! Väldigt passande att komma i lite bättre form nu eftersom jag och Lina har BOKAT VÅR RESA!! Wohooo. Den fjärde januari lämnar vi Sverige och sitter på ett flyg mot Bangkok. Planen är att spendra tre månader i Asien för att sedan röra oss vidare mot Australien där vi ska jobba och resa. Det är många som frågar och undrar hur länge vi kommer bli borta men i nuläget är det väldigt svårt att säga. Vi har endast bokat en enkelbiljett och därför kommer jag åka hem när jag känner att jag fått nog eller att pengarna är slut. Dock kan jag max vara borta ett år och tre månader!
 
Igår jobbade jag extra på en stor Oktoberfest här i Oslo vilket var sjukt kul! Serverade en-litersöl och massa mat till fulla och glada människor. Ska jobba ikväll också och funderar på att stanna kvar efter och festa lite själv.
 
Skolorna har ju haft höstferie denna vecka så därför har jag varit ledig. Inte gjort så mycket alls - ätit, sovit, tränat och hängt med kompisar. Men på måndag drar det igång igen och nu ska jag jobba så mycket jag kan för att skrapa ihop de sista pengarna till resan. Har en sista jobbintervju på onsdag, för ett gruppboende, som jag hoppas på att få som lite extraarbete på kvällar och helger.
 
Här får ni en väldigt charmerande bild på mig i en oktoberfest-klänning.
 
 

Kommentera här: