It's amazing how I'm in this maze with you

Nu har jag landat i Finspång igen efter två och en halv vecka på resande fot. Har haft en sjukt bra resa och vi har hunnit med väldigt mycket med tanke på den korta tiden. Killarna har även behandlat mig som en liten prinsessa hela resan så jag har varit riktigt bortskämd.
 
En liten sammanfattning av vad vi upplevt:
 
Galen helg med fest i Oslo, plockat upp tre tyska liftare som åkte med oss cirka 6 timmar mot Bergen, kört vilse, åkt genom världens längsta tunnel (24 km, tog ca 20 min att köra igenom, somnade nästan...), kört 1300 km på 4 dygn, bott i mysiga stugor, bestigit ett berg, köpt sex-pack med öl för 150 norska kronor, varit nära på att köra på får, åkt atomsfear på Liseberg, upplevt en grym nattklubb i Göteborg på avenyn, liftat till Uddevalla (tog 1 minut innan första bilen stannade, hann inte ens ta kort...), förfestat precis utanför en kyrka i Uddevalla, bjudit på hemlagade svenska köttbullar, fått två australiensare att hoppa från hopptornet i Finspång (ca 15 grader i vattnet...), ätit svensk pizza, druckit massvis med öl, sightseeing och shopping i Stockholm.
 
Skulle egentligen kommit hem idag från Uppsala och min syster, men som alltid blir jag sjuk när jag ska hälsa på henne. Åkte därför hem igårkväll för att försöka vila upp mig så snabbt som möjligt, har inte tid att vara sjuk just nu.
 
Planen var att egentligen vara hemma i Finspång i höst och jobba, men eftersom de flesta av mina kompisar flyr Finspång så lockar Oslo väldigt mycket igen eftersom det ligger mig så varmt om hjärtat. Åker dit på tisdag och ger det en vecka med jobbsök. Om det inte nappar återvänder jag nog hem hit. Måste verkligen spara så mycket jag kan nu innan jag drar ut på min långa resa mot Asien och Australien, den börjar närma sig.
 
Här är lite fler bilder från resan!
 

Kommentera här: